OS 5 ÁNGULOS DE DISPARO

A  angulación en fotografía é o modo no que organizamos a visión á hora de sacar unha foto. En función desta  angulación o punto de vista da escena poderá cambiar por completo facendo que vexamos a realidade dun modo que non é habitual para o ollo humano.

Imagen relacionada


  • Ángulo Normal
Como o seu nome indica, este é o ángulo habitual co que fotografamos, caracterizado por establecer unha liña entre cámara e obxecto fotografado paralela ao chan. Proporciona unha sensación de estabilidade e tranquilidade, derivada de orixinarse a partir dunha posición coa que adoitamos non só fotografar, senón tamén observar o mundo.

Resultado de imagen de retrato fotografico

  • Ángulo Picado
O ángulo picado prodúcese cando a cámara sitúase nun plano superior ao obxecto fotografado. Esta posición superior tamén comporta unha situación de inferioridade, vulnerabilidade ou debilidade do obxecto dentro da fotografía. É habitual en fotografía de nenos (como consecuencia da súa maior fraxilidade e debilidade), pequenos animais, flores, obxectos de pequenas dimensións...

Resultado de imagen de angulo picado animales

  • Ángulo cenital ou picado extremo
Cando a situación da cámara con respecto ao obxecto para é de extrema superioridade, ata o punto de situarse na perpendicular ao chan por encima do suxeito fotografado, entón falamos de ángulo cenital. Trátase dun ángulo que incrementa aínda máis, se cabe, a sensación de inferioridade. Doutra banda, se o picado centra moito a atención no obxecto, co cenital abrimos un pouco máis o campo e mostramos tamén o contexto que o rodea.

Resultado de imagen de angulo cenital

  • Ángulo contrapicado
Se o ángulo picado conséguese situando a cámara por encima do suxeito, o contrapicado lográmolo situando a cámara nunha posición inferior ao obxecto para fotografar. Con este ángulo dotamos ao obxecto fotografado de maior importancia, superioridade,  maxestuosidade e, sobre todo, dunha posición dominante fronte ao observador. É un ángulo de toma moi utilizado en fotografía de edificios, pois dota a estes de maior grandeza.

Imagen relacionada

  • Ángulo nadir ou contrapicado extremo
Se a situación de inferioridade da cámara fronte ao obxecto para fotografar lévamola ao extremo, conseguimos o denominado ángulo nadir. A cámara sitúase practicamente na perpendicular que une o obxecto fotografado e o ceo. Con este ángulo increméntanse ao máximo as sensacións do contrapicado, poñendo ao que observa a fotografía na pel dunha "formiga" para a que todo é enorme e "ameazador". O seu uso se reserva case exclusivamente para fotografía de edificios, xa que as liñas destes dotan dunha gran profundidade ás tomas.

foto por Martin P. Szymczak (licencia CC)




Este vídeo explica os 5 ángulos de disparo en fotografía, as sensacións que producen e en que tipos de fotografía son máis comúns:









Comentarios

Entradas populares